معرفی یک برند معتبر هارد اکسترنال؛ هارد ای دیتا
نوشته شده توسط : shaapaarak

امروزه با توجه به مدل های متنوع هارد اکسترنال در بازار و افزایش روزانه نیاز کاربران به این کالای کاربردی، انتخاب مناسب ترین هارد اکسترنال برای خریداران تا حدود زیادی سخت شده است.  علی رغم اینکه از فناوری ابری نیز برای ذخیره سازی فایل ها استفاده می‌شود ولی نیازمند بودن فضای ابری به اتصال همیشگی اینترنت بزرگترین نقطه ضعف آن محسوب می‌شود. در بین برند های مختلف، هارد اکسترنال ای دیتا یکی از بهترین و پرطرفدارترین برند های بازار است که در ادامه تعدادی از بهترین محصولات آن را معرفی خواهیم کرد.

انواع هارد ای دیتا

هارد اکسترنال ای دیتا در دو نوع  رومیزی و هارد اکسترنال قابل حمل تولید می‌شود. هارد اکسترنال رومیزی به هارد آداپتوری نیز مشهور است.

هارد اکسترنال رومیزی:

از این مدل هارد برای ذخیره سازی اطلاعات حجیم استفاده می‌شود و نسبت به تغییر مکان و جابه‌جایی حساس است. درون هارد ای دیتا نوع رومیزی، یک هارد دیسک به قطر 3.5 اینچ قرار گرفته است که  انرژی الکتریکی مورد نیاز خودش را از طریق آداپتور دریافت می‌کند.

هارد ای دیتا مدل HM900 

این هارد اکسترنال، یک هارد رومیزی بوده و از رابط USB نسخه 3.1 برای انتقال و جابه جایی اطلاعات استفاده می‌کند. این هارد ای دیتا می‌تواند به تلویزیون یا ضبط متصل شود و به صورت همزمان ویدیو پخش کند. این هارد برای ذخیره اطلاعات در اندازه های زیاد بسیار مناسب است و برای استفاده به عنوان هارد اکسترنالی که لازم به جابه‌جایی نداشته باشد، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

هارد قابل حمل:

هارد قابل حمل ( پرتابل) یک هارد کوچک است که 2.5 اینچ قطر دارد و انرژی الکتریکی را از طریق رابط USB دریافت می‌کند. این نوع از هارد به تغییر مکان حساس نیست و می‌توان آن را به راحتی جابه‌جا کرد. به دلیل استفاده از رابط USB میت‌وان این هارد را به هر دستگاه دیجیتال که دارای پورت USB باشد متصل کرد. 

هارد ای دیتا مدل HD710 Pro 

از پرفروش ترین محصولات ای دیتا. مدل HD710 و به طور کلی هر هارد ای دیتا ضد ضربه و مقاوم در برابر آسیب هستند. این مدل همچنین دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب است که به این ترتیب تا یک ساعت در عمق 2 متری آب بدون آسیب دوام می‌آورد. این مدل دارای حسگر شوک و جابه‌جایی بوده و هنگام لرزش هارد برای جلوگیری از آسیب های احتمالی فرآیند نقل و انتقال اطلاعات را به صورت موقت متوقف می‌کند. رابط USB نسخه 3.1  و وجود لایه حفاظتی سه لایه از دیگر ویژگی های مثبت این مدل است.

البته اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید بهتر از مدل HD710 A استفاده کنید که با سیستم عامل مک سازگاری بیشتری دارد.

هارد ای دیتا مدل HV300

دیگر محصول جالب شرکت ای دیتا، هارد اکسترنال مدل HV300 است که دارای نرم افزار اختصاصی شرکت ای دیتا، نرم افزار HDDtoGO است که به کمک آن هم می‌توان از فایل های موجود در هارد نسخه پشتیبان گرفت و هم به منظور حفاظت روی هارد، رمز قرار داد. هارد HV300 نیز دارای سنسور حرکت و شوک و رابط USB 3.1 است و در ظرفیت های 1، 2، 4 و 5 ترابایت تولید شده است.

هارد ای دیتا مدل HD720

جذاب ترین هارد تولید شده توسط ای دیتا از نظر طراحی و ظاهر. استفاده از ساختار و طرح لانه زنبور بر روی هارد باعث زیبایی این هارد شده است. این مدل در برابر سقوط از ارتفاع، ضربه ، گرد و خاک و آب مقاوم بوده و طول عمر بسیار بالایی دارد.

هارد ای دیتا مدل HD725 

از جدید ترین محصولات ای دیتا. در این مدل هارد اکسترنال، تقریبا تمام ویژگی های مثبت مدل های دیگر ای دیتا به کار رفته و از بهترین هارد های تولید شده در چند سال اخیر است. ویژگی های این مدل مانند مدل HD710  بوده و دو مدل HD725 و HD720 تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

البته ای دیتا برای آن دسته از مشتریانی که نیاز به ویژگی هایی مانند ضد ضربه و ضد آب بودن ندارند نیز تولیداتی داشته مانند:

هارد ای دیتا مدل HV320

این مدل هارد اکسترنال، دارای ویژگی هایی مانند ضد آب یا ضد ضربه بودن نیست و به همین دلیل قیمت ارزانتری دارد و اقتصادی تر محسوب می‌شود.این مدل از USB 3.1 پشتیبانی می‌کند و دارای حسگر شوک نیز می ‌اشد. ضخامت بسیار کمی دارد و با ضخامت 10.7 میلی متری تقریبا مشابه یک گوشی آیفون 8+ است.

جمع بندی

در این مطلب مهم ترین انواع هارد اکسترنال شرکت ای دیتا مورد بررسی و نقد قرار گرفت و درباره هر نوع و هر مدل صحبت شد. نکته دیگری که اهمیت دارد این است که جدا از انتخاب مدل هارد مناسب، باید در انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید نیز دقت لازم را به همراه داشت که در این زمینه فروشگاه لوتوس می تواند بهترین مرجع برای خرید بهترین اجناس باشد.

 





:: برچسب‌ها: هارد اکسترنال , هارد ای دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: